facebook
PIETEIKTIES PIETEIKTIES
PIETEIKTIES PIETEIKTIES

No 0 līdz ATPL(F)

No privātā pilota licences (PPL) līdz komercpilota licences (ATPL)
PPL (lidmašīna)
Modulārā komercpilota apmācības programma Eiropas Savienībā pēc EASA noteikumiem paredz sākotnējo apmācību un privātās aviācijas pilota licences - PPL iegūšanu.
 
 
ATPL iesaldēts. Privātā pilota licences (PPL) studenta sagatavošanas soļi komercpilota licences (iesaldētā ATPL) iegūšanai.
 
1. Pirmajā posmā students patstāvīgi veic mācību lidojumus ar Tacnam P-2008JC VFR lidmašīnu, lai iegūtu pilotēšanas prasmes un pieredzi saziņā ar gaisa satiksmes vadības dienestiem. Apmācību stundu skaits ir atkarīgs no iepriekšējām nolidotajām PPL stundām. Vidējais nepieciešamais lidojuma apjoms ir aptuveni 100 stundas. Tas tiek veikts uz ERIVA lidojumu skolas bāzes Ādažu lidostā (Rīga).
2. Otrajā posmā paralēli lidošanai students apgūst teoriju transporta pilotam - ATP (aviokompānijas transporta pilota teorija). Programma ir paredzēta 650 stundu pašmācībai, kuras pamatā ir datorprogrammatūra (CBT). Tajā pašā laikā skolas instruktors regulāri vada nodarbības klasē, lai atbildētu uz skolēnu jautājumiem. Apmācības beidzas ar eksāmena nokārtošanu ERIVA lidojumu skolā (nokārtots rādītājs - 80%) un pēc tam eksāmenu CAA - Latvijas Civilās aviācijas aģentūrā (nokārtojums - 75%). Laiks, kas nepieciešams, lai apgūtu ATP teoriju, ir atkarīgs no studenta pūlēm un nodarbībās pavadītā laika katru dienu. Students, kurš aktīvi apgūst mācību materiālu, teoriju spēj izpildīt 6 mēnešos.
3. Trešajā posmā, sasniedzot kopējo minimālo praktiskās apmācības lidojuma stundu skaitu lidmašīnā - 144 stundas, students saņem apmācību lidojumu programmā ar divu dzinēju lidmašīnu - MEP klases reitings - 6 stundas, pēc tam pamata modulis. ir pabeigta instrumentālā lidojuma apmācība - ME IR BIFM - 5 stundas. Trešais posms tiek veikts Tours lidostā (Francija) ERIVA lidojumu skolā 6 dienas.
4. Ceturtajā posmā students pabeidz apmācību instrumentālo lidojumu programmā FNPT II simulatorā - 30-35 stundas (ME IR BIFM, ME IR PIFM). Paralēli audzēknis iziet apmācību nakts lidojumu programmā - Night Rating VFR - 5 stundas, kā arī lidojumus komercpilotu modulī - CPL VFR - 10 stundas. Apmācības notiek ERIVA lidojumu skolā Ādažu lidostā (Rīga) un ERIVA FNPTII mācību centrā Skultē, netālu no lidostas Rīga. Sagatavošanās laiks ir aptuveni 22 dienas, atkarībā no laika apstākļiem un studenta gatavības apgūt programmu.
5. Piektajā posmā audzēknis apgūst instrumentālo lidojumu apmācības programmu - ME IR PIFM - 10-15 stundas, un līdz šim laikam jābūt gatavam nokārtot komercpilota licences kvalifikācijas eksāmenu - LST (licencēšanas prasmju pārbaude). Posms tiek veikts Tours lidostā (Francija) uz ERIVA lidojumu skolas bāzes 5 dienas.
6. Sestais posms – kombinētais kvalifikācijas pārbaudījums pēc CPL, MEP CR, ME IR programmām – 2,5 stundas par tiesībām iegūt komercpilota licenci (LST). Posmu veic CAA eksaminētājs Tours lidostā (Francija) ERIVA lidojumu skolā 1 dienas laikā.